Polityka prywatności dotyczy zasad przetwarzania informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.

1. Informacje ogólne
Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.4oczyoptyk.pl Agnieszka Wróblewska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą główną Progres Agnieszka Wróblewska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający adres miejsca wykonywania działalności i doręczeń: ul. Fabryczna 8 lok. 1U, 15-483 Białystok, NIP 5451491327, REGON 200227424. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: 4oczyoptyk@gmail.com.

Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.

Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:

  • Prowadzenie newsletteru
  • Obsługa zapytań przez formularz
  • Obsługa zamówień towarów – przygotowanie, pakowanie, wysyłka
  • Realizacja zamówionych usług
  • Obsługa odpowiednich dokumentów księgowych
  • Windykacja należności
  • Prezentacja oferty lub informacji
  • Wykonanie przez Administratora danych osobowych prawnie ciążących na nim obowiązków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie w jakim przewidują to przepisy szczególne (np. prowadzenie księgowości).

Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

  • Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
  • Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
Aby zapewnić ochronę danych, Operator systematycznie tworzy kopie zapasowe. Kluczowym aspektem zabezpieczania danych jest ciągła aktualizacja wszelkiego rodzaju oprogramowania, które Operator wykorzystuje do przetwarzania danych osobowych. To szczególnie obejmuje regularne aktualizacje składników programistycznych.

3. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:

  • osoby upoważnione przez nas, pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych osobowych w celu wykonywania swoich obowiązków,
  • firma hostingowa,
  • firmy obsługująca mailingi,
  • firmy, z którymi Administrator współpracuje w zakresie marketingu własnego,
  • ubezpieczyciele,
  • kancelarie prawne i windykatorzy,
  • banki,
  • operatorzy płatności,
  • organy publiczne.

Twoje dane osobowe są przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.

Przysługuje Tobie prawo żądania od Administratora:

  • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
  • ich sprostowania,
  • usunięcia,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • oraz przenoszenia danych,

Przysługuje również prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.

W stosunku do Państwa mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.

Państwa dane osobowe, co do zasady nie są przekazywane poza obszar EOG. Przekazanie danych osobowych poza obszar EOG może jednak nastąpić, gdy będzie to konieczne w celu zrealizowania Państwa usługi, w tym sytuacji, gdy realizacja usługi będzie wymagała udziału Podwykonawców salonu optycznego posiadających siedziby poza obszarem EOG.

4. Informacje w formularzach
Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

5. Logi Administratora
Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

6. Istotne techniki marketingowe
Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

7. Informacja o plikach cookies
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies, zwane również „ciasteczkami”, to dane informatyczne, przede wszystkim pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i służą do korzystania ze stron internetowych serwisu. Zwykle zawierają one nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

  • utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  • realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych, czyli przeglądarka internetowa, zazwyczaj domyślnie pozwala na przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy naszego serwisu mają możliwość zmiany tych ustawień. Przeglądarka internetowa umożliwia również usunięcie plików cookies, a także automatyczne blokowanie tych plików. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w pomocy lub dokumentacji przeglądarki internetowej.

Należy jednak pamiętać, że ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronach internetowych naszego serwisu.

Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

8. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.

9. Polityka prywatności oraz plików cookies („Polityka prywatności”)
Niniejsza Polityka prywatności jest wyrazem dbałości o prawa osób odwiedzających serwis oraz korzystających z usług oferowanych za jego pośrednictwem. Jest ona również spełnieniem obowiązku informacyjnego wnikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 4.05.2016, str. 1) (dalej RODO).
Osoba zarządzająca serwisem internetowym przykłada niezwykłą wagę do kwestii związanych z ochroną prywatności osób korzystających z jego usług. Informacje, które są gromadzone w ramach działalności serwisu, są poddawane szczególnej ochronie, a także zabezpieczane w taki sposób, aby nie mogły dostać się w ręce osób nieposiadających odpowiednich uprawnień.
Polityka prywatności, która jest integralną częścią działania serwisu, jest dostępna do wglądu dla wszystkich podmiotów, które mogą być nią zainteresowane. Serwis ma charakter otwarty dla wszystkich użytkowników.
Zarządzający serwisem gwarantuje, że jego głównym priorytetem jest zapewnienie ochrony prywatności dla wszystkich osób korzystających z jego usług. Ochrona ta jest realizowana na poziomie, który co najmniej odpowiada standardom określonym przez obowiązujące przepisy prawa. W szczególności, są to przepisy Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Właściciel serwisu ma możliwość gromadzenia danych osobowych, ale również informacji o innej naturze. Proces zbierania tych danych jest realizowany na dwa sposoby. W zależności od rodzaju danych, może on odbywać się automatycznie, lub też może być wynikiem działań podejmowanych przez osoby odwiedzające serwis.
Każda osoba korzystająca w jakikolwiek sposób z serwisu akceptuje wszelkie zasady zawarte w niniejszej Polityce prywatności. Właściciel serwisu zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w niniejszym dokumencie.

Informacje ogólne, pliki cookies

  • Właścicielem i operatorem serwisu jest salon optyczny 4 Oczy Optyk z siedzibą w Białymstoku, ul. Fabryczna 8 lok. 1U, 15-483 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP: 5451491327, numer REGON: 200227424. Zgodnie z przepisami RODO, właściciel serwisu jest również Administratorem Danych Osobowych użytkowników serwisu („Administrator”).
  • Podczas realizacji swoich zadań, Administrator serwisu korzysta z technologii plików cookies. Wykorzystuje je w taki sposób, że monitoruje i analizuje ruch na stronach serwisu, co pozwala mu na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników. Dodatkowo, podejmuje on działania remarketingowe, które mają na celu skierowanie do użytkowników spersonalizowanych ofert. Niemniej jednak, pomimo tych działań, Administrator nie przetwarza danych osobowych w sensie, jaki nadaje im Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
  • Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach serwisu i ich zachowaniu w następujący sposób:
    • serwis zbiera automatycznie informacje, które zawarte są w plikach cookies,
    • poprzez dobrowolnie wprowadzane przez użytkowników serwisu dane, w formularzach dostępnych na stronach serwisu,
    • poprzez automatyczne gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego.
  • Pliki cookies, potocznie nazywane „ciasteczkami”, to specyficzne dane informatyczne, przede wszystkim pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Ich głównym celem jest ułatwienie korzystania ze stron internetowych serwisu, poprzez zapamiętywanie preferencji i wyborów użytkownika. Typowe pliki cookies zawierają informacje takie jak nazwa strony internetowej, z której pochodzą, okres przechowywania na urządzeniu końcowym użytkownika oraz unikalny numer identyfikacyjny, który pozwala na rozpoznanie urządzenia, z którego korzysta użytkownik.
  • Podczas każdej wizyty na stronie serwisu, mogą być automatycznie gromadzone dane dotyczące użytkowników. Informacje te są związane z konkretną wizytą użytkownika na stronie i mogą obejmować między innymi adres IP, typ używanej przeglądarki internetowej, nazwę domeny, liczbę odsłon, rodzaj systemu operacyjnego, czas spędzony na stronie, rozdzielczość ekranu, liczbę kolorów wyświetlanych na ekranie, a także adresy stron internetowych, z których użytkownik przeszedł do serwisu. Warto jednak podkreślić, że te dane nie są danymi osobowymi w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Nie umożliwiają one także zidentyfikowania konkretnej osoby korzystającej z serwisu.
  • W ramach funkcjonowania serwisu, mogą pojawiać się odnośniki, czyli tzw. linki, do innych stron internetowych. Należy jednak podkreślić, że osoba zarządzająca serwisem nie ponosi odpowiedzialności za zasady dotyczące ochrony prywatności, które są stosowane na tych innych stronach. W związku z tym, właściciel serwisu zdecydowanie zaleca użytkownikom, aby zapoznali się z polityką prywatności obowiązującą na stronach, do których prowadzą odnośniki. Polityka prywatności, która obowiązuje na stronie zarządzanej przez właściciela, nie ma zastosowania do innych serwisów internetowych.
  • Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest właściciel serwisu.
  • Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika serwisu oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    • utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której nie musi on na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  • W ramach serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies,
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć,
    • „wydajnościowe” pliki cookies, wykorzystywane do pozyskiwania informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu przez użytkowników serwisu,
    • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom serwisu treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań,
    • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika serwisu ustawień i dostosowanie serwisu do użytkownika serwisu, np. w zakresie wybranego języka.
  • W ramach funkcjonowania serwisu, wykorzystywane są dwa główne typy plików cookies: „sesyjne” oraz „stałe”. Pliki cookies typu „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika tylko do momentu, kiedy opuści on stronę internetową, wyloguje się z serwisu lub wyłączy oprogramowanie, czyli przeglądarkę internetową. Z drugiej strony, pliki cookies typu „stałe” są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika przez okres czasu, który jest zdefiniowany w parametrach tych plików. Może to trwać aż do momentu, kiedy użytkownik samodzielnie usunie te pliki z urządzenia.
  • W większości przypadków, oprogramowanie używane do przeglądania stron internetowych domyślnie pozwala na przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. Niemniej jednak, użytkownicy serwisu mają możliwość dokonania zmian w ustawieniach dotyczących plików cookies w dowolnym momencie. Te ustawienia mogą być modyfikowane w opcjach przeglądarki internetowej, na przykład w taki sposób, aby uniemożliwić automatyczną obsługę plików cookies, lub aby za każdym razem, kiedy pliki cookies są umieszczane na urządzeniu, użytkownik otrzymywał o tym informację. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów zarządzania plikami cookies są dostępne w ustawieniach przeglądarki internetowej.
  • Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z właścicielem serwisu reklamodawców oraz partnerów.

Przetwarzanie danych osobowych, informacje o formularzach

  • Dane osobowe użytkowników serwisu mogą być przetwarzane przez Administratora:
    • w przypadku gdy użytkownik serwisu wyrazi na to zgodę w zamieszczonych w serwisie formularzach, w celu podjęcia działań, których formularze te dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) albo
    • gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest użytkownik serwisu (art. 6 ust.l lit. b RODO), w przypadku, gdy serwis umożliwia zawarcie umowy między Administratorem a użytkownikiem serwisu.
  • W ramach działalności serwisu, przetwarzane są dane osobowe, które są dostarczane wyłącznie na zasadzie dobrowolności przez użytkowników serwisu. Administrator serwisu przetwarza te dane osobowe jedynie w zakresie, który jest niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 1, litera a i b powyżej. Przetwarzanie to trwa przez okres niezbędny do osiągnięcia tych celów, lub do momentu, kiedy użytkownik serwisu zdecyduje się na cofnięcie swojej zgody na przetwarzanie danych. W przypadku, kiedy użytkownik serwisu zdecyduje się na niepodanie swoich danych, może to w niektórych sytuacjach uniemożliwić realizację celów, dla których podanie danych jest wymagane.
  • W ramach formularzy zamieszczonych w serwisie lub w celu wykonywania umów możliwych do zawarcia w ramach serwisu mogą być zbierane następujące dane osobowe użytkownika serwisu: imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, login, hasło.
  • Dane zawarte w formularzach, przekazane Administratorowi przez użytkownika serwisu, mogą być przez Administratora przekazywane podmiotom trzecim, współpracującym z Administratorem w związku z realizacją przez niego celów określonych w punkcie 1 lit. a i b powyżej.
  • Informacje, które są podawane w formularzach dostępnych na stronie serwisu, są przetwarzane w celach, które są związane z funkcją danego formularza. Ponadto, Administrator serwisu może wykorzystywać te dane również do celów archiwalnych i statystycznych. Zgoda osoby, której dane dotyczą, jest wyrażana poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  • Użytkownik serwisu, o ile serwis oferuje taką funkcjonalność, ma możliwość odmowy lub wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Wyrażenie takiej zgody lub jej odmowa odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracyjnym, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jeżeli użytkownik serwisu zdecyduje się na wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ma on prawo do odwołania tej zgody w dowolnym momencie. Realizacja prawa do odwołania zgody na otrzymywanie informacji handlowych odbywa się poprzez wysłanie odpowiedniego żądania na adres e-mail właściciela serwisu, zawierającego imię i nazwisko użytkownika serwisu.
  • Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domeny internetowej (w szczególności Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innym podmiotom, z którymi Administrator w takim zakresie współpracuje.
  • Dane osobowe użytkowników serwisu są przechowywane w bazie danych, w której zastosowano środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w stosownych przepisach.
  • W celu zapobiegania powtórnej rejestracji osób, które zostały wykluczone z serwisu z powodu niedozwolonego korzystania z usług serwisu, Administrator ma prawo odmówić usunięcia danych osobowych, które są niezbędne do zablokowania możliwości ponownej rejestracji. Podstawę prawną dla takiej odmowy stanowi art. 19 ust. 2 pkt 3 w związku z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Administrator serwisu może również odmówić usunięcia danych osobowych użytkowników w innych przypadkach, które są przewidziane w przepisach prawa.
  • W wypadkach prawem przewidzianych Administrator może udostępniać część danych osobowych użytkowników serwisu osobom trzecim, dla celów związanych z ochroną praw osób trzecich.

Administrator serwisu zastrzega sobie prawo do wysyłania wiadomości e-mail do wszystkich użytkowników serwisu, zawierających powiadomienia o istotnych zmianach w serwisie oraz o modyfikacjach w Polityce prywatności. Ponadto, Administrator ma prawo do wysyłania wiadomości e-mail o charakterze komercyjnym, w szczególności zawierających reklamy i inne treści o charakterze informacji handlowych, pod warunkiem, że użytkownik serwisu wyraził na to zgodę. Reklamy i inne treści o charakterze informacji handlowych mogą być również dołączane do wiadomości przychodzących i wychodzących z konta systemowego.

Uprawnienia użytkowników serwisu dotyczące ich danych osobowych

Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu użytkownikowi serwisu przysługują następujące prawa:

  •    Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich. Zgodnie z art. 15 Administrator dostarczy osobie, której dane dotyczą, kopię danych osobowych podlegających  przetwarzaniu.
  • Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych  osobowych, które są nieprawidłowe.
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO)

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

    • dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
    • osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie
    • osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:

    • Kiedy dane są nieprawidłowe – na czas do ich poprawy
    • Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
    • Przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania.
  •  Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo, o którym w niniejszym punkcie, nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.

  • Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)

Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim  przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
Obsługa powyższych uprawnień użytkowników serwisu może następować odpłatnie w przypadkach, gdy stosowne przepisy prawa to przewidują.
W przypadku naruszenia powyższych uprawnień albo stwierdzenia przez użytkownika serwisu, że jego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora niezgodnie z obowiązującym prawem, użytkownikowi serwisu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

IV. Logi serwera

Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów internetowych, operator serwisu przechowuje zapytania http kierowane do serwera operatora serwisu (informacje o niektórych zachowaniach użytkowników serwisu podlegają logowaniu w warstwie serwerowej). Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywany w plikach logów serwera www jest następujący:

  • publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie,
  • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół http o ile jest możliwa,
  • nazwa użytkownika serwisu podawana w procesie autoryzacji (logowania),
  • czas nadejścia zapytania,
  • kod odpowiedzi http,
  • liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
  • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika serwisu (referer link) – w przypadku, gdy przejście do serwisu nastąpiło przez odnośnik,
  • informacje o przeglądarce internetowej użytkownika serwisu,
  • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.

Dane, o których mowa powyżej, nie są łączone z konkretnymi osobami, które przeglądają strony dostępne w ramach serwisu. Operator serwisu, dążąc do zapewnienia najwyższej jakości usług, sporadycznie analizuje pliki logów. Celem tych analiz jest ustalenie, które strony serwisu są najczęściej odwiedzane, jakie przeglądarki internetowe są najczęściej używane przez użytkowników, czy struktura strony nie zawiera błędów, i inne podobne aspekty.

  • Logi, które są gromadzone przez operatora serwisu, są przechowywane przez nieokreślony okres czasu jako materiał pomocniczy, który służy do prawidłowego zarządzania serwisem. Informacje zawarte w tych logach nie są udostępniane żadnym innym podmiotom, z wyjątkiem operatora serwisu lub podmiotów, które są z nim powiązane osobowo, kapitałowo lub na podstawie umowy. Na podstawie informacji zawartych w logach, mogą być generowane statystyki, które są pomocne w administrowaniu serwisem. Podsumowania, które zawierają te statystyki, nie zawierają żadnych cech, które pozwalałyby na identyfikację osób odwiedzających serwis.

V. Użyte zdjęcia.